Tieners leren met Karakterspel.nl meer over Bijbelse personages

Wanneer je stapt in het leven van Esther, Ruth, Salomo of Jozef ontdek je meer over je eigen karakter. Dit is het idee achter het Karakterspel.nl een tienermethode van bureau Heilige Huisjes, gesteund door de protestantse jongerenorganisaties HGJB en JOP. Tieners (10 – 16 jaar) worden in 16 bijeenkomsten uitgedaagd om het leven van vier Bijbelse personages te ontdekken.

'De Bijbelfiguren in deze methode hebben op jonge leeftijd moeilijke beslissingen moeten nemen. Dat herken ik heel sterk bij tieners. Zij zitten in een leeftijdsfase waarin ze allerlei keuzes moeten maken: met wie word ik vriend, welk beroep wil ik uitoefenen, wat wil ik bereiken in mijn leven?’ zegt medebedenker Casper van Dorp. Je kunt via deze link het hele artikel lezen in het Nederlands Dagblad. 

Op de website www.karakterspel.nl is nog veel meer informatie te vinden over deze unieke tienermethode voor christelijke karaktervorming. Ook via de Facebookpagina 'Heilige Huisjes' kun je foto's vinden en nog meer lezen over dit spel.

Karakterspel.nl is geschikt voor catechese- en jeugdwerkgroepen in de kerk, missionaire activiteiten en op school als onderdeel van het vak godsdienst of levensbeschouwing. Het spel is te spelen met groepen van 4 tot meer dan 100 tieners.


Reacties